Alleen betalen voor de dagen dat u op reis bent in het buitenland

 

 

De Goudse Reis App is een reisverzekering die online bijhoudt in welk land je bent. De dekking start uitsluitend zodra je de grens naar het buitenland passeert. De dekking stopt ook weer vanzelf zodra je in Nederland terugkeert. 
De Goudse kijkt achteraf hoeveel je gereisd hebt in een maand en alleen daarvoor ontvangt je een rekening. Je betaalt dus letterlijk geen cent teveel. 

Staat uw vraag in de kolom meeste gestelde vragen er niet bij? Bel ons gerust, wij helpen u graag verder! 

  ( 010 ) 26.81.777

 

Op dit moment kan je de Goudse Reis App alleen installeren op IOS toestellen.

Onderstaand vindt u antwoord op de meest gestelde vragen.

Hoe start de dekking?

De Goudse Reis App start automatisch de dekking van de reisverzekering als u in het buitenland bent, en stopt deze weer vanzelf als u terug bent in Nederland. De app maakt hiervoor gebruik van de locatiegegevens van uw telefoon. Het is daarom cruciaal dat de telefoon toestemming heeft om hiervan gebruik te maken. We gaan uiteraard zeer zorgvuldig met deze gegevens om. Bij ‘Wat gebeurt er met mijn locatiegegevens’ leest u daar meer over.

Wat kost het?

De app weet precies wanneer u in het buitenland bent en in wélk land u bent. Met die informatie wordt de duur van uw reis bepaald en de regio waar u bent (geweest). Op grond daarvan berekent de app tot op de minuut nauwkeurig de premie. In het premieoverzicht leest u welke dagpremies per regio gelden en welke premies voor aanvullende dekkingen.

 Bij de vraag ‘Welke regio’s zijn er’ leest u meer over de drie regio’s die we toepassen voor het bepalen van de premie.

Welke regio's zijn er?

Er zijn drie regio’s met elk een eigen premie. Die regio’s zijn Europa, De Verenigde Staten en de rest van de wereld. Onder Europa vallen de volgende landen:

Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Azoren, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Canarische eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië (inclusief het Aziatische deel), Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kanaaleilanden, Kazachstan (inclusief het Aziatische deel), Kosovo, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Noord-Macedonië, Madeira, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland (inclusief het Aziatische deel), Schotland, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije (inclusief het Aziatische deel), Vaticaanstad, het Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland.

De volgende niet-Europese landen aan de Middellandse Zee vallen ook onder Europa voor deze verzekering: Algerije, Egypte, Israël, Libanon, Libië, Marokko, Syrië en Tunesië

Waar bent u verzekerd?

U bent tijdens uw reizen in het buitenland verzekerd, tenzij er voor het land of gebied een code rood van toepassing is. Bent u al in het land op het moment dat de code rood wordt afgegeven? Dan heeft u dekking tot het eerste moment dat u het land zou kunnen verlaten.

 Let op! Gaat u in Nederland op vakantie? Dan is er geen dekking. 

Hoe kan ik de verzekering afsluiten?

1.         U installeert de app vanuit de App Store.

2.         U maakt een gebruiker aan en doorloopt de voor een verzekering gebruikelijke acceptatievragen. 

3.         U geeft toestemming voor het gebruik van uw locatiegegevens.

Waarom moet ik een adviseur kiezen?

De Goudse is overtuigd van de toegevoegde waarde van de adviseur. Wij bieden onze verzekeringen daarom alleen aan als de klant bij een adviseur terecht kan als dat nodig is. Daarom kiest u ook voor De Goudse Reis App een adviseur. Hij of zij kijkt graag met u mee als u twijfelt of deze verzekering echt bij u past, maar ook als u schade heeft en hulp nodig heeft bij het indienen van uw claim.

De adviseurs ontvangen van ons geen beloning. Dit betekent dat ze kosten in rekening kunnen brengen als u gebruik maakt van zijn of haar diensten. Dit moeten ze altijd vooraf aan u kenbaar maken. Er zijn dus nooit onverwachte extra kosten. Als u vragen over deze reisverzekering heeft, helpen ze u overigens veelal kosteloos verder. 

Hoe werkt het al ik met mijn gezin op reis ga?

De Goudse Reis App is een persoonlijke verzekering, alleen de persoon die de app op zijn of haar telefoon instaleert is verzekerd. Per reis kan wel aangegeven worden dat er kinderen meeverzekerd moeten worden. U betaalt hiervoor dan extra premie. Hoevel kinderen er meereizen maakt niet uit.

Uw kinderen voor de verzekering zijn uw biologische, adoptie, pleeg en stiefkinderen jonger dan 18 jaar. Reist er een kleinkind of een vriendje/vriendinnetje van een van uw kinderen meer? Dan is hij of zij ook verzekerd als u de dekking kinderen meeverzekeren aanzet.

Wat gebeurt er met mijn locatiegegevens?

Als u gebruik wilt maken van De Goudse Reis App, is het noodzakelijk dat u toestemming geeft voor het gebruik van uw locatiegegevens. We gebruiken die gegevens uitsluitend voor de werking van uw verzekering. Hiervoor moeten we alleen weten in welk land u bent (geweest), we volgen u dus niet door Nederland of op uw vakantiebestemming.

Hoe werkt dit? Onze app is op uw telefoon actief, ontvangt van uw telefoon coördinaten en zet deze gelijk om naar een landcode. De coördinaten worden NIET opgeslagen en verlaten uw telefoon niet. De landcode verlaat wel uw telefoon en gaat via een beveiligde verbinding naar een applicatie bij De Goudse. Daar wordt vervolgens bepaald of de app de dekking moet starten, wijzigen of stoppen of dat er niets hoeft te gebeuren.  

Wat is er verzekerd?

De verzekering biedt de volgende standaarddekking:

-              Buitengewone kosten. Bijvoorbeeld kosten die u maakt als u uw reis moet afbreken omdat een naast familielid ernstig ziek wordt of overlijdt, of u kosten moet maken voor vervangend vervoer.

-              Medische kosten. Dit is altijd aanvullend op de verplichte zorgverzekering.

-              Bagage. In de polisvoorwaarden staan de maximale bedragen en het eigen risico.

-              Ongevallenuitkering. Een eenmalig bedrag wordt uitgekeerd bij overlijden of blijvend letsel door een ongeval.

Per reis kan gekozen worden om een van de volgende aanvullende dekkingen toe te voegen:

-              Automobilistenhulp. Dit is bedoeld voor de kosten van het wegtakelen of terugbrengen naar Nederland van uw voertuig, bijvoorbeeld als uw voertuig niet gerepareerd kan worden of u niet in staat bent om het voertuig zelf te besturen. Het is GEEN pechhulpdienst.

-              Wintersportdekking. Als u dit toevoegt, zijn de bovenstaande dekkingen ook van toepassing tijdens het beoefenen van wintersport. Wintersporten met een groot risico zijn echter uitgesloten. U bent bijvoorbeeld niet verzekerd als u off piste gaat skiën zonder gids of bij verhoogd lawinegevaar. In de polisvoorwaarden leest u wat wel en niet gedekt is.

 

Polivoorwaarden versie 1.0

Wat gebeurt er als de app geen gebruik kan maken van de locaties van de telefoon?

Ontvangt de app geen locaties? Dan kan het zijn dat de telefoon uitstaat, de app is verwijderd of de toestemming voor gebruik van locaties beperkt is.

Omdat het doorkrijgen van de locaties noodzakelijk is voor het automatisch aan- en uitzetten van de dekking, hebben we een controle ingebouwd op het ontvangen ervan. Krijgen we een week geen locaties door? Dan stuurt de app een bericht naar de telefoon en vraagt u de app te openen en de instelling van uw locatiegebruik te controleren. Hebben we een week later nog geen locatie ontvangen? Dan volgt een e-mail, waarin we u opnieuw vragen te controleren of de app nog geïnstalleerd is en de toestemming voor het gebruik van uw locatie aanstaat. Diezelfde mail sturen we vervolgens elke 7 dagen.

Heeft u bewust de app verwijderd en wilt u van de verzekering af? Dat kan altijd. Ga in uw app naar ‘Uw polis’. Daar vindt u onderaan het scherm de button ‘Verzekering opzeggen’. Daarna kunt u de app ook verwijderen.

Staan er nog premies open? Dan incasseren wij die alsnog. Heeft u nog recht op lopende claims? Dan zorgen wij uiteraard voor uitkering daarvan.

Wat gebeurt er met mijn locatiegegevens?

Als u gebruik wilt maken van De Goudse Reis App is het noodzakelijk dat u toestemming geeft voor het gebruik van uw locatiegegevens. We gebruiken die gegevens uitsluitend voor de werking van uw verzekering. Hiervoor moeten we alleen weten in welk land u bent (geweest), we volgen u dus niet door Nederland, of op uw vakantiebestemming.

Hoe werkt dit? Onze app is op uw is actief, ontvangt van uw telefoon coördinaten en zet deze gelijk om naar een landcode. De coördinaten worden NIET opgeslagen en verlaten uw telefoon niet. De landcode verlaat wel uw telefoon en gaat via een beveiligde verbinding naar een applicatie bij De Goudse. Daar wordt vervolgens bepaald of de app de dekking moet starten, wijzigen of stoppen of dat er niets hoeft te gebeuren. 

Wat gebeurt er als de toestemming voor het gebruik van mijn locatie uit staat?

Als de app geen locatie mag ontvangen van uw telefoon, kan de app geen dekking starten. U bent dan dus niet verzekerd als u op reis gaat.

Waar kan ik zien of de toestemming voor het gebruik van mijn locatiegegevens goed staat?

Wilt u controleren of u toestemming heeft gegeven voor het gebruik van uw locatiegegevens? Ga op uw telefoon naar ‘instellingen’, helemaal onderaan vindt u een overzicht met apps op uw telefoon. Kies hier De Goudse Reis App. U ziet nu welke toestemming de app heeft. Bij ‘Locatie’ moet hier ‘Altijd’ staan. Staat dit er niet? Dan graag aanpassen.

Wat gebeurt er als mijn telefoon uit staat of op vliegmodus?

Als uw telefoon uit staat of op vliegmodus, kan de app geen locaties ontvangen van de telefoon. Zodra u uw telefoon aanzet in het buitenland - bijvoorbeeld na een vlucht - en u verbinding heeft met het internet start gelijk de dekking. Een schade tijdens uw reis, dus in de periode tussen het vertrek van huis en het inschakelen van uw telefoon na aankomst in het buitenland, is wel gewoon verzekerd.

Zet u tijdens uw verblijf in het buitenland uw telefoon uit? Dan blijft een gestarte dekking gewoon doorlopen. 

Wat gebeurt er als ik de app verwijder?

Als u de app verwijdert kan de app geen dekking starten en bent u dus niet verzekerd als u op reis gaat. U heeft wel nog steeds een verzekering en de Goudse zal u dan ook per mail vragen of de app nog wel geïnstalleerd is. Wilt u helemaal van de verzekering af? Zeg dan eerst de verzekering op voordat u de app verwijdert. Meer informatie vindt u onder ‘Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?’

Wat moet ik doen als ik mijn telefoon verlies?

Bent u op reis? Dan blijft uw dekking actief. U kunt het beste zo snel mogelijk de Reis App op een andere telefoon installeren. U krijgt dan via de e-mail een verzoek ter bevestiging van de nieuwe telefoon.

Heeft u geen andere telefoon tot uw beschikking? Stuur dan een e-mail naar [email protected]. Wij kunnen uw verzekering stoppen als u weer in Nederland bent.

Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

Opzeggen van de verzekering is heel eenvoudig, ga in uw app naar ‘Uw polis’. Daar vindt u onderaan het scherm de button ‘Verzekering opzeggen’. Daarna kunt u de app ook verwijderen.

Staan er nog premies open? Dan incasseren wij die alsnog. Heeft u nog recht op lopende claims? Dan zorgen wij uiteraard voor uitkering daarvan.

 U kunt de verzekering alleen opzeggen als er geen dekking actief is.

Kan ik de Reis App installeren en gelijk de dekking starten als ik al in het buitenland ben?

Nee, dit kan niet. U kunt wel de app installeren, maar er moet altijd eerst een locatie in Nederland zijn geweest om een dekking te kunnen starten. 

Wordt mijn verzekering automatisch verlengd?

Ja, de ReisApp-verzekering is een doorlopende reisverzekering. Dit betekent dat deze elk jaar wordt verlengd, altijd op 1 januari. Hebben wij 365 dagen geen locatie kunnen peilen, bijvoorbeeld omdat u de app heeft verwijderd of omdat u de toestemming hiervoor heeft uitstaan? Dan stopt uw verzekering op de eerstvolgende verlengingsdatum. U ontvangt 3 weken voor het vervallen een e-mail van ons.

Wat geldt er bij een negatief reisadvies?

Er is geen dekking tijdens reizen in een risicogebied waarvoor de overheid de code rood heeft afgegeven. Dit geld ook voor schades die niet direct of indirect het gevolg zijn van de oorzaak van de code rood.

Als u op reis gaat naar een gebied waarvoor code oranje geldt dan biedt de reisverzekering geen dekking voor schades die direct of indirect het gevolg zijn van de oorzaak van de code oranje. Wordt echter bijvoorbeeld uw camera gestolen of glijdt u uit bij het zwembad en breekt u daardoor uw pols? Dan is dit wel verzekerd.

Zorg dus altijd dat u weet waarom er een code oranje is en neem passende maatregelen.